לייבש או לחרבש?

התקלחת וחפפת בערב ורק בא לך לישון אבל מה האופציות? להירדם עם שיער רטוב ולקום בבוקר למראה על גבול הקטסטרופה?

השיער שלנו נמצא במצב הכי שברירי שלו כשהוא רטוב. בכל קורס תסרוקות מלמדים את העובדה החשובה הזו שכן, כשהשיער רטוב ניתן להשפיע עליו לטובה בעזרת עיצוב מתאים, או לחליפין, לסכן אותו ולהשפיע עליו לרעה, אם בוחרים ללכת לישון במצב הזה.

מומחי עיצוב שיער רבים וכמוהם גם רופאי עור מסכימים פה אחד כי החיכוך של שיער לח עם הכרית בזמן שינה, מעמיד אותו בסיכון רב לשבירה אבל תופתעו לדעת כי זוהי לא הסכנה היחידה משום שעור הקרקפת נחשב לעדין במיוחד ואם הוא נשאר לח במשך שעות ארוכות הוא עלול לפתח פטריות וחיידקים, דבר שיתבטא בגירודים וקילופים שנראים כמו קשקשים.

גם פצעונים על עור הקרקפת יכולים להופיע כתוצאה מחפיפת השיער לפני השינה, מה שעלול לפתח תופעות של גרודים בלתי מוסברים שעלולים להתפתח גם לכיוון עור הפנים עצמו (ולפעמים גם לאזור הגב) ולהיראות כמו פצעי אקנה לכל דבר.

שימו לב למצעים
הציפית של הכרית עלולה לצבור עליה חיידקים אם לא תחליפו אותה לעיתים קרובות.  ברוב המקרים אין מקום לדאגה, מפני שהגוף שלנו יודע להתמודד עם החיידקים הללו בהצלחה אבל כשהשיער רטוב, הקרקפת רגישה יותר וחיידקים נוטים להידבק אליה יותר בקלות.  לכן מומלץ להחליף את ציפיות הכרית לפחות אחת לשבוע ולהעדיף להשתמש בציפיות משי או סאטן שמפחיתות חיכוך עם השיער.

שימו לב לתוספות שיער
תוספות שיער מחייבות אותנו להקפיד על ייבוש מלא של השיער לפני השינה משום שאזור ההדבקה חייב להיות נקי משאריות של לחות כדי לשמור עליו מבלאי וגם מהתפתחות של פטריות ו/או עובש.

בדיוק חפפתם ואין לכם מספיק זמן לייבש את כל השיער?  
לאחר החפיפה הקפידו לנגב את השיער במגבת העשויה ממיקרופייבר, שכן כושר הספיגה וספיחת הנוזלים שלה עולה על מגבות אחרות. התמקדו בייבוש טוב של אזור שורשי השיער, משום שהם אלה שמתחככים בכרית באופן ישיר.

בחרתם להשקיע ולייבש באמצעות פן?
כדאי לדעת כי יש הבדל משמעותי בן מכשיר פן מקצועי ועוצמתי לבין מייבש שיער ביתי. נכון ששניהם נראים לכאורה אותו הדבר, אולם העוצמות של מכשיר הפן המקצועי יכולות לחסוך לכם זמן ייבוש רב ולקצר אותו כמעט לחצי.

 
מייבש שיער מקצועי ועוצמתי לרכישה באתר ירין שחף

בחרתם ללכת לישון ולוותר על החפיפה אבל חייבים לשמור על לוק שיער מרשים?
תמיד תוכלו להשתמש בשמפו יבש, ספריי שמותז היישר אל שורשי השיער וסופח אליו את עודפי השומן והחלב שמפריש עור הקרקפת. התוצאה: מראה שיער מרשים כאילו זה עתה חפפתם שיחזיק מעמד עד לחפיפת השיער (האמיתית) הבאה.

שמפו יבש לרכישה באתר ירין שחף

וזה בסדר גם להירדם מדי פעם עם שיער רטוב
תסלחו לעצמכם, כולנו בני אדם ולפעמים פשוט אין מספיק זמן (או כוח) לעשות הכל והחיים מובילים אותנו לסיטואציות של מקלחות ליליות בלי יכולת, זמן או כוח לייבש את השיער באותם רגעים ממש. כל עוד מדובר על אירוע חד פעמי, השיער שלכם יסלח לכם, וגם אנחנו.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן