גוון השפתון וצבע השיניים

חשבתם שבחירת גוון נכון של מייקאפ מהווה את השיקול החשוב ביותר לאיפור נכון? תחשבו שוב: גוון הליפסטיק הנכון חשוב לא פחות

בכל קורס לאיפור מקצועי מלמדים את היסודות של תורת הצבעים – אותה "מתמטיקה" של תחום האומנות שמשפיעה באופן מיידי לא רק על המראה שלנו אלא גם על היכולת שלנו להשפיע על מראה קיים. אם המשפט האחרון הצליח לבלבל אתכם – אתם בחברה טובה: רוב האנשים לא מודעים למשמעות של "תורת הצבעים" וגם אין סיבה שיהיו מודעים אליה, כל עוד הם אינם עוסקים בתחום אומנותי כזה או אחר

שפתון בגוון קורל באתר ירין שחף
שפתון בגוון אפרסק באתר ירין שחף

במשפט קצר ניתן לומר, כי לצבעים מסוימים יש יכולת לנטרל צבעים אחרים במידה ויעורבבו יחד או יימרחו זה מעל זה, ולצבעים אחרים יש את היכולת להבליט אחד את השני במידה ויימרחו זה לצד זה.

תחום האיפור לקח את התאוריות הללו צד אחד קדימה: כשברצוננו לנטרל צבעים מסוימים (כמו כהויות מתחת לעיניים לדוגמה), אנו נבחר בגווני הכתום שמנטרלים את גוון הכהויות הכחלחל וזו בדיוק הסיבה שאתם רואים מתקני גוון (קורקטורים) כתומים שנעשה בהם שימוש במריחה מתחת לעיניים בזמן איפור, ע"מ לנטרל כהויות.

אותו עקרון בדיוק עובד גם בתחום השפתונים: השפתון, בהתאם לגימור ולגוון שלו, יכול להפיץ זוהר בריא, לשפר את מראה החיוך של כולנו ואפילו להבהיר את מראה השיניים – כל זאת על ידי שימוש בידע של תורת הצבעים כדי להפיץ אשליה של מראה שיניים לבנות יותר.

הצבע של אמייל השן מצהיב עם השנים אצל כולנו. הגוון הצהבהב הינו הגוון הניגודי של הסגול/כחול על פי תורת הצבעים ולכן כל שפתון שיהיה מבוסס על פיגמנט כחלחל או סגלגל, עלול להבליט את צהבהבות השן שלנו, כך שלמראית עין השיניים לאחר האיפור תיראנה צהובות יותר

גלוס בגוו חום אדמדם באתר ירין שחף
שפתון בגוון כתמתם באתר ירין שחף

מבולבלים? כל מה שצריך לזכור זה כלל בסיס אחד: הימנע משימוש בגווני שפתונים סגלגלים או ורודים או בורדו על שלל גווניהם משום שהם מבוססים על פיגמנטים כחולים/סגולים שיבליטו צהבהבות של שיניים. במקומם בחרו להשתמש בגוונים בעלי תתי גוונים חומים, ניודים, אדומים -חמים , אפרסקים ועוד שיחמיאו לכל מראה וגוון של שן.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן